Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid

De coronamaatregelen hebben binnen Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid in 2020 flinke invloed gehad; ook in 2021 zijn deze van invloed geweest. Ondanks de beperkende maatregelen hebben we ons ingezet om de gebruikelijke dienstverlening zoveel mogelijk te blijven leveren. Het team openbare orde en veiligheid is met name ingezet op het regelen en ondersteunen van de coronamaatregelen. Er zijn ook veel lokale maatregelen genomen om te sturen en te handhaven op samenkomsten van veel mensen. Er zijn frequent acties geweest rond te veel bezoekers aan de Ouderkerkerplas. Daarnaast is gehandhaafd op alle genomen maatregelen in het kader van corona binnen onze gemeente zoals sluiting horeca of QR-code controles bij sportkantines. De crisis heeft veel extra inzet en capaciteit gevraagd van de afdeling OOV en handhaving. Dit had als gevolg dat andere zaken uit de jaarplanning niet uitgevoerd zijn of vertraagd.

Wel is het project verbeteren van de veiligheid en overlast situatie rond de Molenkade in Duivendrecht voortgezet met verschillende acties tot gevolg. Daarnaast is een bestuurlijke weerbaarheidsscan uitgevoerd, zijn we aangesloten bij het actiecentrum Veiligheid en Zorg en heeft de raad ingestemd met de renovatieplannen voor de brandweerkazerne in Duivendrecht.

Het Communicatiebeleidsplan is vastgesteld evenals de Handreiking participatienota.

In het gemeentehuis is de trouwzaal en de kantine voorzien van nieuw meubilair, de keuken heeft een upgrade gekregen. Diverse kamers, waaronder de vergaderkamers als ook de trouwzaal, zijn voorzien van ict-voorzieningen waarmee hybride vergaderen wordt ondersteund.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

(0) - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf