Wat heeft het gekost?

Financieel overzicht Verkeer, Wegen en Water

Verkeer, Wegen en Water

R2020

B2021 primitief

B2021 na wijziging

R2021

Saldo

Lasten

2.004

2.567

2.511

2.692

-182

Baten

513

709

1.030

1.076

47

Saldo baten en lasten

-1.491

-1.858

-1.481

-1.616

-135

Toevoegingen aan reserves

617

737

887

887

-

Onttrekkingen aan reserves

310

810

392

321

-72

Saldo reserves

-307

73

-494

-566

-72

Saldo

-1.798

-1.785

-1.975

-2.182

-206

Toelichting Financieel overzicht

Lasten

De hogere lasten worden veroorzaakt door:

Hogere uitgaven ad € 59.000 met betrekking tot de ontwikkelingen rondom de rijksweg A9 en de ABP woonboten. Ook is er sprake van hogere uitgaven door gladheidsbestrijding wat heeft moeten plaatsvinden ad € 15.000. De kosten voor de bediening van de Jan Benninghbrug over 2020 zijn pas in 2021 in rekening gebracht waardoor hier een overschrijding zichtbaar is.

Overige over- en onderschrijdingen zijn grotendeels gekoppeld aan de reserve Groot Planmatig Onderhoud. De uitgaven voor planmatig onderhoud zijn lager uitgevallen en dit heeft geleidt tot een lagere onttrekking aan de reserve Groot Planmatig Onderhoud van€ 72.000.

Baten

De hogere baten worden veroorzaakt door:

Hogere parkeerinkomsten ad € 69.000. Bij de tweede bestuursrapportage is een inschatting gemaakt van de te realiseren inkomsten 2021 waardoor deze inkomsten naar beneden zijn bijgesteld. Bij nader inzien blijken deze inkomsten minder gedaald te zijn door extra inzet op handhaving en het wegvallen van de meeste coronamaatregelen. Hierdoor is er nu sprake van een voordeel ten opzichte van de tweede bestuursrapportage.

Overige kleine over- en onderschrijdingen ad € 22.000.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf