Post en Archief

Start Archiefachterstanden Interbestuurlijk Toezicht (IBT)

In 2020 kwam de provincie met een minder positief rapport over het archiefbeheer in relatie tot zaakgerichtwerken in onze vier organisaties, een rapport met de focus op het digitale archief/informatiebeheer. In het kader van Interbestuurlijk toezicht is in 2020 een rapport en plan van aanpak gemaakt. Dit plan biedt kansen om deze kwetsbare situatie op te kunnen vangen en het niveau van archiveren tot een hoger plan te brengen. Zaakgericht werken wordt meer ingebed in de werkprocessen, medewerkers worden hierin ondersteund en achterstanden worden aangepakt. De gemeente Ouder-Amstel heeft geen actieve rol in het programma Zaakgericht werken dat hiervoor is opgestart. Wel vindt de uitvoering van het wegwerken van de archiefachterstanden plaats in 2021 en loopt door in de jaren erna (2022/2023). Alle afdelingen en medewerkers zijn hierbij betrokken. Het plan van aanpak loopt op schema.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf