Wat wilden we bereiken en wat hebben we gedaan?

In het bovenstaande thema hebben we het volgende speerpunt:

Speerpunt: Dienstverlening

Doelstelling

Passende moderne dienstverlening aanbieden, digitaal en flexibel.

Wat wilden we doen?

  • Verbeteren van de dienstverlening is een continu proces; aan de hand van de dienstverleningsvisie wordt de dienstverlening naar onze inwoners, bedrijven en instellingen verbeterd. Digitaal is hierbij het kernwoord, maar minstens zo belangrijk is dat er voldoende hulp beschikbaar is voor diegenen die hier geen gebruik van kunnen maken.

  • Doorontwikkelen gemeentelijke website als dienstverleningskanaal.

  • Onderzoek naar passende huisvesting gemeentelijke organisatie.

Wat hebben we gedaan?

  • De dienstverlening bij zowel KCC als Burgerzaken is sinds maart 2020, het moment dat het kabinet de eerste (algemene) maatregelen bekend maakte om het coronavirus te bestrijden, aangepast. Ook in het eerste half jaar van 2021 was het gemeentehuis beperkt open. Desondanks is de fysieke dienstverlening voor inwoners ongewijzigd doorgegaan. Wel zijn er in 2021 weer meer producten en diensten digitaal aangeboden.

  • Naast de maatregelen in het kader van de coronamaatregelen, zijn met ingang van 2021 zowel de openingstijden van het gemeentehuis als de tijden waarop het gemeentehuis telefonisch bereikbaar is, aangepast.

  • Er is in verband met corona en het daarmee grotendeels thuiswerken geen onderzoek gedaan naar een passende huisvesting van de gemeentelijke organisatie.

Doelstelling

Doorontwikkelen van de organisatie Duo+.

Wat wilden we doen?

  • Actieplan opstellen vanuit evaluatie en herijking van de oorspronkelijke doelstellingen Duo+(3k's)

  • Onderzoeken of vergelijking met andere organisaties, middels benchmarken, mogelijk is.

Wat hebben we gedaan?

  • In het onderzoek naar de impact van groei op onze organisatie is gebruik gemaakt van een benchmark.

  • Er is geen actieplan opgesteld. In de P&C documenten van Duo+ is er wel aandacht voor.

Doelstelling

Regeldruk verminderen voor inwoners en ondernemers.

Wat wilden we doen?

  • De vermindering van regeldruk heeft onze continue aandacht.

Wat hebben we gedaan?

  • Er is geen actieplan vermindering regeldruk opgesteld. Het onderwerp heeft continue aandacht, mede gezien de beperkte beschikbaarheid van inzet cq middelen.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf