Indicatoren

Inwoners van Ouder-Amstel maken inmiddels gemiddeld gebruik van maatwerkvoorzieningen. Mede door de lage eigen bijdrage en de toenemende vergrijzing is het beroep op maatwerkvoorzieningen in vergelijking met voorgaande jaren enorm gestegen en vergelijkbaar met het landelijk gemiddelde. In 2021 is een continu cliëntervaringsonderzoek uitgevoerd over de ervaringen in 2020.

Maatwerkarrangementen

Indicator

Periode

Ouder-Amstel

Nederland

Bron

Wmo-cliënten met een maatwerkarrangement per 10.000 inwoners

2020

980

960

waarstaatjegemeente.nl

Mantelzorg

Doel

Indicator

Bron

Periode

Ouder-Amstel

Bereik mantelzorgers vergroten

Aantal ingeschreven mantelzorgers

Jaarverslag(en) mantelzorg-organisatie(s)

2021

197

Mantelzorgers ondersteunen

Percentage inwoners dat aangeeft dat er tijdens de aanvraagprocedure rekening is gehouden met de situatie van de mantelzorger.

Cliëntervaringsonderzoek Wmo

2020

46%

Mantelzorg verlenen

Percentage van volwassenen (19+) dat aangeeft mantelzorg te verlenen

WSJG/Gezond-heidsmonitor GGD 2016

2016

14,4%

Deze prestatie-indicatoren laten in vergelijking met voorgaande jaren een stabiel beeld zien. Het aantal ingeschreven mantelzorgers is licht gedaald.

Integrale aanpak van een hulpvraag en laagdrempelige toegang

Indicator

Periode

Ouder-Amstel

Percentage cliënten dat aangeeft dat zij wisten waar ze moesten zijn met de hulpvraag

2020

88%

Percentage cliënten dat aangeeft zij gebruik maken van algemene voorzieningen

2020

39%

Percentage cliënten die zich gemeld hebben met een hulpvraag dat wist dat ze gebruik kunnen maken van onafhankelijke cliëntondersteuning

2020

23%

Het percentage clienten dat aangeeft dat ze weten waar ze moesten zijn met de hulpvraag is licht gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Het aantal clienten wat aangeeft dat ze gebruik kunnen maken van onafhankelijke cliëntondersteuning is gedaald ten opzichte van voorgaande jaren.

Sturen op kwaliteit

Indicator

Periode

Ouder-Amstel

Percentage cliënten dat aangeeft dat de kwaliteit van de ondersteuning die ze krijgen, goed is

2020

88%

Percentage cliënten dat aangeeft dat de ondersteuning past bij de hulpvraag

2020

86%

Percentage cliënten dat aangeeft zij zich met de ondersteuning beter kunnen redden

2020

89%

Percentage cliënten dat aangeeft dat zij samen met een medewerker van het Zorgadviespunt naar een oplossing hebben gezocht

2020

73%

Het percentage clienten dat aangeeft dat de kwaliteit van de ondersteuning goed is, is gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Over het geheel genomen laten deze indicatoren een stabiel positief beeld zien.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf